World Library  
Flag as Inappropriate
Email this Article

The Pantagraph

Article Id: WHEBN0014490867
Reproduction Date:

Title: The Pantagraph  
Author: World Heritage Encyclopedia
Language: English
Subject: Normal CornBelters, Mean Streak, Lee Enterprises, The Southern Illinoisan, Napa Valley Register
Publisher: World Heritage Encyclopedia

The Pantagraph

Type Daily newspaper
Format Broadsheet
Owner(s) Lee Enterprises
Publisher Richard Johnston
Editor Mark Pickering
Founded 1837
Headquarters 301 W. Washington St.
Bloomington, IL 61701
United States
Circulation 46,639 Daily
50,486 Sunday[1]

The Pantagraph is a daily newspaper that serves Bloomington-Normal, Illinois, along with 60 communities and eight counties in the Central Illinois area. Its headquarters are in Bloomington and it is owned by Lee Enterprises. The newspaper has an estimated 107,000 daily readers. The name is derived from the Greek words "panta" and "grapho," which has a combined meaning of "write all things."[2]

Bloomington businessman Jesse W. Fell founded the newspaper on January 14, 1837, making it the oldest-running business in McLean County. W. O. Davis and his heirs owned the Pantagraph for many years until selling the paper to Chronicle Publishing Company in 1980.[3] The paper was purchased by Pulitzer from Chronicle Publishing Company in 1999; Lee Enterprises bought Pulitzer in 2005.[4]

The paper was originally called The Bloomington Observer and McLean County Advocate. Through the years, the newspaper went through several name changes, such as The Whig, The Intelligencer, The Daily Pantagraph and The Pantagraph in 1985, finally shortened to just Pantagraph in 2006, changing back to The Pantagraph in 2008.[5][6]

The Pantagraph is a news partner of WEEK-TV, which is situated in East Peoria, Illinois.[7]

On October 26, 2008, The Pantagraph, previously known to swing in favor of Republicans, endorsed Barack Obama for President.[8]

The paper is one of the largest newspapers in terms of circulation in the area. The Pantagraph was the only morning newspaper in east central Illinois until The News-Gazette in nearby Champaign switched to a morning publication in June 2009.


  1. ^ retrieved on November 29, 2007.
  2. ^ retrieved on November 29, 2007.
  3. ^ Littlewood, Tom (June 1980). "Pantagraph ownership passes to California firm". Illinois Issues ( 
  4. ^ Garden Island owner buyseight Mainland newspapers
  5. ^ retrieved on November 29, 2007.
  6. ^ retrieved on November 29, 2007.
  7. ^ retrieved on November 29, 2007.
  8. ^ Pantagraph endorses Obama

External links

  • - official website
  • Illinois Digital Newspaper Collections: Daily Pantagraph (1901)
This article was sourced from Creative Commons Attribution-ShareAlike License; additional terms may apply. World Heritage Encyclopedia content is assembled from numerous content providers, Open Access Publishing, and in compliance with The Fair Access to Science and Technology Research Act (FASTR), Wikimedia Foundation, Inc., Public Library of Science, The Encyclopedia of Life, Open Book Publishers (OBP), PubMed, U.S. National Library of Medicine, National Center for Biotechnology Information, U.S. National Library of Medicine, National Institutes of Health (NIH), U.S. Department of Health & Human Services, and, which sources content from all federal, state, local, tribal, and territorial government publication portals (.gov, .mil, .edu). Funding for and content contributors is made possible from the U.S. Congress, E-Government Act of 2002.
Crowd sourced content that is contributed to World Heritage Encyclopedia is peer reviewed and edited by our editorial staff to ensure quality scholarly research articles.
By using this site, you agree to the Terms of Use and Privacy Policy. World Heritage Encyclopedia™ is a registered trademark of the World Public Library Association, a non-profit organization.

Copyright © World Library Foundation. All rights reserved. eBooks from Project Gutenberg are sponsored by the World Library Foundation,
a 501c(4) Member's Support Non-Profit Organization, and is NOT affiliated with any governmental agency or department.