World Library  
Flag as Inappropriate
Email this Article
 

World Journal

The World Journal
Type Daily newspaper
Format Broadsheet
Owner(s) World Journal
Founded 1976
Political alignment Pro-China; Pan-blue Coalition
Language English, Chinese
Headquarters New York City (Whitestone, Queens), New York, United States
Website World Journal — official web site (in Chinese)
World Journal
Traditional Chinese 世界日報
Simplified Chinese 世界日报

World Journal (Chinese: 世界日報; pinyin: Shìjiè Rìbào) is a daily Chinese-language newspaper serving overseas Chinese in North America, the largest Chinese-language newspaper in the United States,[1] and one of the largest Chinese-language newspapers outside of China, with a daily circulation of 350,000. The newspaper is headquartered in the Whitestone (白石) neighborhood of the borough of Queens in New York City.[2][3]

The World Journal is published in major cities containing large Chinese-speaking populations including New York City as well as Boston, Chicago, Dallas, Houston, Los Angeles, Philadelphia, and San Francisco in the United States, and Toronto and Vancouver in Canada.[4] In Los Angeles, it was formerly known as the Chinese Daily News. The publication is widely sold in many Chinatowns in these cities and other major Chinese suburbs. Subscription by mail is also available throughout the U.S. and Canada.

Contents

  • History 1
  • Controversies 2
    • Labor law violation 2.1
    • Discrimination against breastfeeding women 2.2
  • See also 3
  • References 4
  • External links 5

History

The newspaper began on February 12, 1976. Originally its headquarters were in Chinatown, Manhattan in New York City. The headquarters relocated to nearby Whitestone, Queens in 1980, where it has since remained.[3]

The World Journal has the largest circulation among a Chinese American and Chinese Canadian readership. The publication is owned by the same media conglomerate that runs the United Daily News in Taiwan and carries a significant Taiwanese American administrative presence. Until the mid-1990s, it was viewed as very hostile to the People's Republic of China, in part because the paper referred to people from mainland China as "Communist Chinese". Furthermore, its coverage on mainland China usually comprised only one article or so each day out of dozens of pages and sections.

However, the newspaper has changed substantially since it began increasing its coverage of mainland China. Following the Tiananmen Square protest of 1989, such coverage increased to two pages per day. A rapid shift to neutralism toward mainland China also occurred in the early 1990s as part of an attempt to expand its readership to recently arrived Chinese immigrants, including those who left the mainland after the expansion of access to green cards following the Tiananmen Square protest of 1989. The other reason for the rapid shift was rooted in the newspaper's sympathy to the Chinese democracy movement. The shift was further strengthened during the mid-1990s in part due to the new wave of mainland Chinese immigrants to North America and in part due to political developments in Taiwan, where multi-party elections have been allowed.

Like its parent the United Daily News, the World Journal is widely seen as taking an editorial line that favors the Pan-Blue coalition and the Kuomintang. It also opposes the Taiwanese independence ideology of the Pan-Green coalition. Consequently, this editorial position has made it much less hostile toward the People's Republic since the 1990s. Immediately after the Tiananmen Square protests of 1989, the newspaper no longer referred indiscriminately to all mainland Chinese as "Communist Chinese," and additionally praised pro-democracy efforts on the mainland. During the mid-1990s, it began to give credit to the positive progress made in mainland China, and by the late-1990s, it began to criticize wrongdoings within the Chinese democracy movement and in the West in the same manner with which it criticizes corruption within the Chinese communist regime. After 2000, there has also been a marked increase in the representation of mainland Chinese immigrants on the newspaper's reporting staff. The anti-Taiwan independence editorial positions that the paper has taken have also made it popular among mainland Chinese immigrants to the United States.

The newspaper has diversified in content and covers world business and politics, including proceedings at the United Nations Headquarters, as well as entertainment and human interest stories.

However, in recent years the World Journal has been getting a lot of competition from a different Chinese newspaper called The "China Press".

Controversies

Labor law violation

On January 10, 2007, a Southern California jury found the Monterey Park-based Chinese Daily News responsible for failing to give employees breaks, lunches, and overtime, and awarded the plaintiffs $2.5 million. The plaintiffs alleged that they worked over twelve hours per day, were not provided accurate pay statements, and were unfairly interfered with during unionization attempts. In 2001, the employees voted to join the Communication Workers of America, but the National Labor Relations Board vacated the union vote after finding that the election was tainted.Chinese Daily News appealed the ruling in the district court, with proceedings held in the Ninth Circuit Court of Appeal and the U.S. Supreme Court.

In 2011, after the U.S. Supreme Court decided Dukes v. Wal-Mart, the U.S. Supreme Court remanded the case back to the Ninth Circuit for reconsideration in light of Dukes. On September 13, 2013, the Ninth Circuit Court of Appeal rejected the district court’s grant of class certification under FRCP Rule 23(b)(3). Upon remand at the district court level, Plaintiffs once again moved for class certification, and the district court recertified the class.

Chinese Daily News thereafter filed a FRCP Rule 23(f) Petition to Appeal, which the Ninth Circuit granted on August 22, 2014. This matter is currently pending briefing at the Ninth Circuit Court of Appeal.[5] The Los Angeles area-based Chinese Daily News was later amalgamated into the New York City-headquartered World Journal.[6][7]

Discrimination against breastfeeding women

On October 21, 2013, World Journal published a controversial article that allegedly discriminated against breastfeeding women. Titled "Breastfeeding photos embarrass Chinese-American to death," the article cited anonymous resources, labeled breastfeeding photos as "R-rated-photos," described those photos as "disturbing" and "disgusting." The article received strong reaction among Chinese American Community and the Taiwanese Breastfeeding Association launched a protection against World Journal. Media Watch criticized that the report was "misleading" and "biased." [8] It was also reported that World Journal allegedly failed to accommodate employee's nursing needs. Taiwanese American journalist and author To-wen Tseng blogged about her experience of being forced to pump her breast milk in a bathroom stall, and was harassed by colleagues for attempting to wash pumping accessories in the office kitchen.[9] In November 2013, Legal Aid Society-Employment Law Center submitted a lawyer's letter to World Journal, requesting a policy change and supervisor training regarding nursing employee's legal rights.

The World Journal disputed the employee’s claims, but agreed to settle the case. On August 25, 2014, World Journal made a policy change as requested and paid for the damage.[10][11]

See also

References

  1. ^ Carol Hymowitz (2014-10-27). "One Percenters Drop Six Figures at Long Island Mall". Bloomberg L.P. Retrieved 2014-10-27. 
  2. ^ "Contact Us (Page in Chinese) World Journal. Retrieved on November 19, 2011. "New York Headquarters 141-07 20th Ave. Whitestone, NY 11357"
  3. ^ a b Machleder, Elaine. "New World, New Look / Chinese-language daily gets a makeover." Newsday. March 30, 1998. A25 News. Retrieved on November 19, 2011. "Its headquarters and printing facilities have been in Whitestone since 1980[...]"
  4. ^ World Journal - About Us
  5. ^ "Chinese Daily News could be out even more money after jury awards workers $2.5 million". Pasadena Weekly. 2007-01-25. Retrieved 2012-05-16. 
  6. ^ Law 360, San Diego (March 05, 2013, 10:55 PM ET)
  7. ^ ninth circuit court of appeal No. 08-55483 D.C. No.2:04-cv-01498-CBM-JWJ
  8. ^ Political Exposure: the Breasts
  9. ^ "I'd rather be breastfeeding", blog post, Nov 2013
  10. ^ LAS-ELC settles breastfeeding discrimination claim against World Journal
  11. ^ settlement agreement between LAS-ELC and World Journal 08-25-2014

External links

  • World Journal
  • World Journal - East Coast Boston/New England Branch
This article was sourced from Creative Commons Attribution-ShareAlike License; additional terms may apply. World Heritage Encyclopedia content is assembled from numerous content providers, Open Access Publishing, and in compliance with The Fair Access to Science and Technology Research Act (FASTR), Wikimedia Foundation, Inc., Public Library of Science, The Encyclopedia of Life, Open Book Publishers (OBP), PubMed, U.S. National Library of Medicine, National Center for Biotechnology Information, U.S. National Library of Medicine, National Institutes of Health (NIH), U.S. Department of Health & Human Services, and USA.gov, which sources content from all federal, state, local, tribal, and territorial government publication portals (.gov, .mil, .edu). Funding for USA.gov and content contributors is made possible from the U.S. Congress, E-Government Act of 2002.
 
Crowd sourced content that is contributed to World Heritage Encyclopedia is peer reviewed and edited by our editorial staff to ensure quality scholarly research articles.
 
By using this site, you agree to the Terms of Use and Privacy Policy. World Heritage Encyclopedia™ is a registered trademark of the World Public Library Association, a non-profit organization.
 


Copyright © World Library Foundation. All rights reserved. eBooks from Project Gutenberg are sponsored by the World Library Foundation,
a 501c(4) Member's Support Non-Profit Organization, and is NOT affiliated with any governmental agency or department.