World Library  
Flag as Inappropriate
Email this Article

Macau Asia Satellite Television

Article Id: WHEBN0026740690
Reproduction Date:

Title: Macau Asia Satellite Television  
Author: World Heritage Encyclopedia
Language: English
Subject: Media of Macau, Television in China, List of Chinese-language television channels, Lotus TV Macau, Xinjiang Television
Collection: 2001 Establishments in MacAu, Chinese Television Networks, Media of MacAu, Television in MacAu
Publisher: World Heritage Encyclopedia

Macau Asia Satellite Television

Macau Asia Satellite Television
Type television network
Country Macau, China
Availability Macau, China, Hong Kong
Launch date
1 June 2001
Official website

Macau Asia Satellite Television or MASTV (traditional Chinese: 澳亞衛視; simplified Chinese: 澳亚卫视; pinyin: Àoyà Wèishì) is a television station located in Macau. It is known for its critical news coverage.[1]


  • History 1
  • Government raids 2
    • 2006 raid 2.1
    • 2009 raid 2.2
    • 2010 raid 2.3
  • References 3
  • External links 4


The station was commenced and made its first broadcast in 1 June 2001. In 2004 the station hired Taiwan trained journalists to enhance its news coverage and analysis.[1]

Government raids

2006 raid

In March 2006 the police raided the Macau Peninsula office for illegal workers. In that case, a suspected illegal worker was found, but the court found no evidence of illegal employment.[1]

2009 raid

In February 2009 labour officers raided the satellite transmission station in Coloane.[1]

2010 raid

At the end of the year in November 2009, one of the news show criticised the government for allowing an old hotel building to be redeveloped into a slot machine arcade.[1] In February 2010 eight journalists were summoned for questioning.[1]

On 18 March 2010 seven labour officers and six police officers raided the station.[1] The government was searching for illegal workers from mainland China and raided the station. According to an editor, Jackie Xie Qian, the raid took place at 6:30 pm right before the news broadcast. The journalists were questioned. He thought their critical coverage had offended the government and other powerful figures from the casino. But the government said the raid has nothing to do with the coverage.[1] There were no illegal immigrants found.[1][2]

Political columnists Anthony Wong dong said the raids targeted the station specifically. No other station has been searched in the past 10 years.[1] The journalists from the station have reported many incidents of social injustice, including those related to labour issues.[1]


  1. ^ a b c d e f g h i j k South China Morning Post. "SCMP." Raids leave outspoken Macau broadcaster on edge. Retrieved on 2010-03-28.
  2. ^ "" 澳亞衛視疑聘黑工受查. Retrieved on 2010-03-28.

External links

  • Macau Asia Satellite Television Official site
  • WCETV Free Online Streaming Platform
This article was sourced from Creative Commons Attribution-ShareAlike License; additional terms may apply. World Heritage Encyclopedia content is assembled from numerous content providers, Open Access Publishing, and in compliance with The Fair Access to Science and Technology Research Act (FASTR), Wikimedia Foundation, Inc., Public Library of Science, The Encyclopedia of Life, Open Book Publishers (OBP), PubMed, U.S. National Library of Medicine, National Center for Biotechnology Information, U.S. National Library of Medicine, National Institutes of Health (NIH), U.S. Department of Health & Human Services, and, which sources content from all federal, state, local, tribal, and territorial government publication portals (.gov, .mil, .edu). Funding for and content contributors is made possible from the U.S. Congress, E-Government Act of 2002.
Crowd sourced content that is contributed to World Heritage Encyclopedia is peer reviewed and edited by our editorial staff to ensure quality scholarly research articles.
By using this site, you agree to the Terms of Use and Privacy Policy. World Heritage Encyclopedia™ is a registered trademark of the World Public Library Association, a non-profit organization.

Copyright © World Library Foundation. All rights reserved. eBooks from Project Gutenberg are sponsored by the World Library Foundation,
a 501c(4) Member's Support Non-Profit Organization, and is NOT affiliated with any governmental agency or department.