World Library  
Flag as Inappropriate
Email this Article

Media of Cuba

Article Id: WHEBN0016601810
Reproduction Date:

Title: Media of Cuba  
Author: World Heritage Encyclopedia
Language: English
Subject: Radio Rebelde, List of newspapers in Cuba, Havana Times, Cubavision International, Mesa Redonda Internacional
Collection: Cuban Media
Publisher: World Heritage Encyclopedia
Publication
Date:
 

Media of Cuba

The Cuban government and Communist Party of Cuba (Partido Comunista de Cuba—PCC) strictly censor news, information, and commentary and restrict dissemination of foreign publications to tourist hotels. Laws against disseminating antigovernment propaganda, graffiti, and disrespect of officials carry prison penalties.[1]

Contents

  • Newspapers 1
  • Radio and television 2
  • See also 3
  • External links 4
  • References 5

Newspapers

Cuba has several dozen online regional newspapers. The only national daily paper is

  1. ^ a b c Cuba country profile. Library of Congress Federal Research Division (September 2006). This article incorporates text from this source, which is in the public domain.

References

External links

See also

In 2005 Cubans had at least 3.9 million radio receivers and 3 million television sets, and the country had 169 AM, 55 FM, and 58 TV broadcasting stations. The Cuban Institute of Radio and Television serves as the government’s administrative outlet for broadcasting. Of the six national AM/FM radio networks, the top three are Radio Progreso, Radio Reloj, and Radio Rebelde, in that order. Two other national radio networks that also provide news and entertainment are Radio Musical Nacional (CMBF) and Radio Enciclopedia. Another station, Radio Taíno, promotes tourism. The Cuban government also operates Radio Havana, the official Cuban international short-wave radio service. The Cuban television system is made up of two networks: Cubavisión and Tele Rebelde. Cuba’s restriction of foreign broadcast media is one reason the U.S. government has sponsored radio and television broadcasting into Cuba through Radio y Televisión Martí, much of which is jammed.[1]

Radio and television

[1]

This article was sourced from Creative Commons Attribution-ShareAlike License; additional terms may apply. World Heritage Encyclopedia content is assembled from numerous content providers, Open Access Publishing, and in compliance with The Fair Access to Science and Technology Research Act (FASTR), Wikimedia Foundation, Inc., Public Library of Science, The Encyclopedia of Life, Open Book Publishers (OBP), PubMed, U.S. National Library of Medicine, National Center for Biotechnology Information, U.S. National Library of Medicine, National Institutes of Health (NIH), U.S. Department of Health & Human Services, and USA.gov, which sources content from all federal, state, local, tribal, and territorial government publication portals (.gov, .mil, .edu). Funding for USA.gov and content contributors is made possible from the U.S. Congress, E-Government Act of 2002.
 
Crowd sourced content that is contributed to World Heritage Encyclopedia is peer reviewed and edited by our editorial staff to ensure quality scholarly research articles.
 
By using this site, you agree to the Terms of Use and Privacy Policy. World Heritage Encyclopedia™ is a registered trademark of the World Public Library Association, a non-profit organization.
 


Copyright © World Library Foundation. All rights reserved. eBooks from Project Gutenberg are sponsored by the World Library Foundation,
a 501c(4) Member's Support Non-Profit Organization, and is NOT affiliated with any governmental agency or department.