World Library  
Flag as Inappropriate
Email this Article

Radio Taiwan International


Radio Taiwan International

Radio Taiwan International (RTI)
Type Radio network
Country  Republic of China
Availability International
Owner Radio Taiwan International
Launch date
Former names
CBS,Voice of Free China, Radio Taipei International
Official website
Radio Taiwan International
Central Broadcasting System (the white architecture) and The Grand Hotel
Traditional Chinese 中央廣播電台
Simplified Chinese 中央广播电台

Radio Taiwan International (RTI) (Chinese: 中央廣播電台; pinyin: Zhōngyāng Guǎngbō Diàntái) is the English name and call sign of the international radio service, the Central Broadcasting System (CBS) of the Republic of China, commonly known as Taiwan. It is a government-owned station that broadcasts in 13 languages around the world, with a majority emphasis on Mandarin-language broadcasts over shortwave into China.


  • History 1
  • Current status 2
  • Broadcasting details 3
  • See also 4
  • References 5
  • External links 6


Central Broadcasting System microphone plate

The Central Broadcasting System was founded in 1928 as the voice of the Kuomintang (KMT) government quartered in Nanking on mainland China. During the Second Sino-Japanese War the KMT was forced by Japanese advances to relocate the radio station, along with the capital city, first to Hankou in the central Hubei Province and then to Chungking in south-central China.

After the conclusion of the Second World War, which saw the surrender and withdrawal of Japanese forces, the KMT and the Communist Party of China resumed their civil war. The defeated KMT retreated to Taiwan in 1949 and the Central Broadcasting System moved with them.

Current status

After undergoing restructuring during the period 1996–98, CBS broadcast to mainland China and the rest of the world under the call sign Radio Taipei International and the Voice of Asia. Radio Taipei International essentially replaced the international radio services of the Broadcasting Corporation of China (BCC), known as the Voice of Free China. Radio Taipei International broadcast to China and to an international audience; by contrast, the Voice of Asia was broadcast to the Asia-Pacific region only and offered a lighter format than RTI. In 2002 the Voice of Asia call sign was dropped to leave Radio Taipei International as the sole broadcasting name for the service. This was in turn changed to Radio Taiwan International, to avoid confusion on the part of listeners, who had trouble associating Taipei with Taiwan.[1]

In addition, via domestic AM radio and shortwave, CBS also broadcast three different "networks" in Chinese (mainly Mandarin) to the mainland. These networks were the News Network (a news and information-oriented service), the Variety Network (a music and features-oriented service, also known as the Mandarin Program, Perspective Program, or the Pop Network Program), and the Dialect Network (programming aimed at the minorities of China). In time, the Variety Network was renamed the General Network, the News Network became the Mainland Network, and eventually the Mainland, General, and Dialect Network were merged in with Radio Taiwan International. One consequence of this was that CBS could no longer broadcast domestically over AM radio.

Broadcasting details

Radio Taiwan International broadcasts to the following countries and regions:

Programming is carried in different varieties of Chinese, plus English, Japanese, Indonesian, Thai, Vietnamese, Spanish, German, French and Russian.

As of July 1, 2013, RTI terminated its shortwave broadcasts to North and South America due to budget cuts caused by the closure of WYFR, a Christian religious shortwave station which RTI leased airtime from and whose Florida transmitter RTI used to broadcast to the Americas. RTI programming was broadcast on WYFR at 5950 kHz and 9610 kHz between 5 p.m./6 p.m. Eastern until 3 a.m./4 a.m.[2] After that point, Family Radio continued to host RTI's audio service to the Chinese community in the New York City area on a digital subchannel of Family Radio's television station, WFME-TV; this would end in October 2013, when the station was revamped into an international ethnic station, WNYJ-TV.

See also


  1. ^ Official Radio Taiwan International (RTI) Website.
  2. ^

External links

  • Radio Taiwan International Website (Chinese) (French) (German) (Indonesian) (Japanese) (Russian) (Spanish) (Thai) (Vietnamese)
This article was sourced from Creative Commons Attribution-ShareAlike License; additional terms may apply. World Heritage Encyclopedia content is assembled from numerous content providers, Open Access Publishing, and in compliance with The Fair Access to Science and Technology Research Act (FASTR), Wikimedia Foundation, Inc., Public Library of Science, The Encyclopedia of Life, Open Book Publishers (OBP), PubMed, U.S. National Library of Medicine, National Center for Biotechnology Information, U.S. National Library of Medicine, National Institutes of Health (NIH), U.S. Department of Health & Human Services, and, which sources content from all federal, state, local, tribal, and territorial government publication portals (.gov, .mil, .edu). Funding for and content contributors is made possible from the U.S. Congress, E-Government Act of 2002.
Crowd sourced content that is contributed to World Heritage Encyclopedia is peer reviewed and edited by our editorial staff to ensure quality scholarly research articles.
By using this site, you agree to the Terms of Use and Privacy Policy. World Heritage Encyclopedia™ is a registered trademark of the World Public Library Association, a non-profit organization.

Copyright © World Library Foundation. All rights reserved. eBooks from Project Gutenberg are sponsored by the World Library Foundation,
a 501c(4) Member's Support Non-Profit Organization, and is NOT affiliated with any governmental agency or department.