World Library  
Flag as Inappropriate
Email this Article

Randy Michaels

Article Id: WHEBN0004495996
Reproduction Date:

Title: Randy Michaels  
Author: World Heritage Encyclopedia
Language: English
Subject: Jacor, Mike McConnell (radio personality), Democracy Radio, The Ed Schultz Show, WGWE
Publisher: World Heritage Encyclopedia

Randy Michaels

Randy Michaels (born Benjamin Homel) is an American broadcasting executive and a member of the National Association of Broadcasters TV Board.[1]

Randy Michaels has been involved in large market radio broadcasting since the early 1970s, first in front of the mike as evening personality at adult contemporary WGR in Buffalo. He later moved into management, and was CEO of Jacor Communications in the 1990s selling to Clear Channel in 1999 and remaining there as CEO until 2002. Early in 2005, Michaels began working with Oak Hill Capital partners on acquisition opportunities, culminating in the creation of Local TV LLC, a company that acquired nine local network-affiliated television stations formerly owned by The New York Times Company.[2][3] In early 2007, Michaels became CEO of the company. On December 22, 2007, Local TV announced it was acquiring eight large market stations from Rupert Murdoch's News Corporation.[4]

On December 20, 2007 Michaels became executive vice president (EVP) of the Chicago-based Tribune Company and chief executive officer (CEO) of Interactive and Broadcasting operations as part of the management restructuring following the consummation of the Tribune Company privatization transaction.[5]

[6] Under Mr. Michaels, The Tribune Co. was widely reported to have undergone a negative change in atmosphere, with instances of profanity from executives and strange memos being issued from management, as well as a controversial private poker party in the Tribune Towers.[7] On October 23, 2010, Michaels was asked to resign as Tribune's CEO by the board of directors,[8] and was replaced temporarily by a four-member Executive Council,[9] and later by Eddy Hartenstein, member of the interim council and publisher of the Los Angeles Times[10]

On October 14, 2011 Michaels was arrested for operating a vehicle while intoxicated in Middletown, OH.[11]


  1. ^ "Randy Michaels Named to NAB TV Board" (Press release). National Association of Broadcasters. 2008-04-07. Retrieved 2008-05-14. 
  2. ^ "About Us" ( 
  3. ^ "Press Room" (Press release). Local TV. 2008-08-22. Retrieved 2008-08-24. Local TV LLC is a broadcast holding company created in 2007 to acquire nine heritage television stations in eight midsized markets. In 2008, the company acquired eight  
  4. ^ "Oak Hill Capital Partners to Purchase Eight Television Stations From News Corporation" (Press release). Local TV. 2007-12-21. Retrieved 2007-12-22. 
  5. ^ "Tribune Completes Going-Private Transaction; Sam Zell Named Chairman & CEO". Tribune Company Press Room (Press release).  
  6. ^ Page Albiniak (2008-04-07). "Tribune Taps Clear Channel's Chase for Interactive Group".  
  7. ^ Feder, Robert (2 June 2010). "Poker party 'desecrates' Tribune Tower shrine". WBEZ. Retrieved 13 July 2011. 
  8. ^ Carr, David (18 October 2010). "Tribune Is Said to Seek Chief’s Resignation". The New York Times. Retrieved 13 July 2011. 
  9. ^ "Tribune Board Appoints Executive Council to Oversee Operations" (Press release). Tribune Company. 22 Oct 2010. Retrieved 2010-10-23. 
  10. ^ Szalai, Georg (6 May 2011). "Tribune Names Eddy Hartenstein President and CEO". The Hollywood Reporter. Retrieved 11 July 2011. 
  11. ^


  • Crain's New York Business. "101.9 kills the talk, cues the rock 'n' roll", July 17, 2012. After a yearlong experiment, Randy Michaels' Merlin Media pulled the plug on FM News 101.9 and started blaring alternative rock music once again.
  • Kinsley, Michael. "My Most Productive Column Ever: Measuring Value by Word Count: What a Brilliant Idea!" The Washington Post, June 9, 2008. Accessed August 24, 2008. (Comments on Randy Michaels, with reference to article by Saba.)
  • Saba, Jennifer. "Update: Tribune Hints at Big Staff and Page Cuts -- and Measuring Reporters' Value By the Inch". Editor & Publisher, June 6, 2008. (Subscription-only access.)
This article was sourced from Creative Commons Attribution-ShareAlike License; additional terms may apply. World Heritage Encyclopedia content is assembled from numerous content providers, Open Access Publishing, and in compliance with The Fair Access to Science and Technology Research Act (FASTR), Wikimedia Foundation, Inc., Public Library of Science, The Encyclopedia of Life, Open Book Publishers (OBP), PubMed, U.S. National Library of Medicine, National Center for Biotechnology Information, U.S. National Library of Medicine, National Institutes of Health (NIH), U.S. Department of Health & Human Services, and, which sources content from all federal, state, local, tribal, and territorial government publication portals (.gov, .mil, .edu). Funding for and content contributors is made possible from the U.S. Congress, E-Government Act of 2002.
Crowd sourced content that is contributed to World Heritage Encyclopedia is peer reviewed and edited by our editorial staff to ensure quality scholarly research articles.
By using this site, you agree to the Terms of Use and Privacy Policy. World Heritage Encyclopedia™ is a registered trademark of the World Public Library Association, a non-profit organization.

Copyright © World Library Foundation. All rights reserved. eBooks from Project Gutenberg are sponsored by the World Library Foundation,
a 501c(4) Member's Support Non-Profit Organization, and is NOT affiliated with any governmental agency or department.