World Library  
Flag as Inappropriate
Email this Article

Washington Journalism Review

Article Id: WHEBN0012909837
Reproduction Date:

Title: Washington Journalism Review  
Author: World Heritage Encyclopedia
Language: English
Subject: Bryant Gumbel, Mike Duffy, Frank Deford, Lester Coleman
Collection:
Publisher: World Heritage Encyclopedia
Publication
Date:
 

Washington Journalism Review

American Journalism Review
Editor Rem Rieder
Frequency Six per year
Circulation 24,000
First issue 1977
Company University of Maryland, College Park
Country United States
Language English
Website
ISSN 1067-8654

The American Journalism Review is an American magazine covering topics in journalism published six times a year by the Philip Merrill College of Journalism at the University of Maryland, College Park. The AJR has been owned since the late 1980s by a foundation of the university. It was begun in 1977 as the Washington Journalism Review.

In August 2007, the Washington Post reported that the AJR could shut down by the end of 2007 if it could not reduce its operating deficit, then running at about $200,000 per year (with a total budget of about $800,000). Donors provide at least a third of the budget; the remainder is from advertising. Donations to the AJR in the past three years have included about $1.25 million from a group of news veterans headed by former Philadelphia Inquirer executive editor Eugene Roberts. [1]

As of mid-2007, the AJR had only one full-time editorial employee, editor Rem Rieder, with the design and artwork of the magazine contracted out. Most of the content of the AJR is from outside contributors (freelancers).

In January 1999, the Gannett Company pulled all its advertising, a few weeks after AJR published an article that contained negative comments about several Gannett leaders.[2]

In its December 2006 issue, the AJR printed an article about the Santa Barbara News-Press and its owner, Wendy P. McCaw.[3] Later that month, McCaw sued Susan Paterno, the writer of the article, accusing her of libel and product disparagement.[4] The AJR was not named as a defendant, but agreed to pay Paterno's legal bills and indemnify her against any judgment. Paterno, as a freelancer, had written for the AJR for about ten years.

See also

References

External links

  • AJR Official website
  • Washington Post, August 22, 2007
  • Matt Kettmann, Santa Barbara Independent, December 19, 2006
This article was sourced from Creative Commons Attribution-ShareAlike License; additional terms may apply. World Heritage Encyclopedia content is assembled from numerous content providers, Open Access Publishing, and in compliance with The Fair Access to Science and Technology Research Act (FASTR), Wikimedia Foundation, Inc., Public Library of Science, The Encyclopedia of Life, Open Book Publishers (OBP), PubMed, U.S. National Library of Medicine, National Center for Biotechnology Information, U.S. National Library of Medicine, National Institutes of Health (NIH), U.S. Department of Health & Human Services, and USA.gov, which sources content from all federal, state, local, tribal, and territorial government publication portals (.gov, .mil, .edu). Funding for USA.gov and content contributors is made possible from the U.S. Congress, E-Government Act of 2002.
 
Crowd sourced content that is contributed to World Heritage Encyclopedia is peer reviewed and edited by our editorial staff to ensure quality scholarly research articles.
 
By using this site, you agree to the Terms of Use and Privacy Policy. World Heritage Encyclopedia™ is a registered trademark of the World Public Library Association, a non-profit organization.
 


Copyright © World Library Foundation. All rights reserved. eBooks from Project Gutenberg are sponsored by the World Library Foundation,
a 501c(4) Member's Support Non-Profit Organization, and is NOT affiliated with any governmental agency or department.