World Library  
Flag as Inappropriate
Email this Article

Dream Satellite TV

Article Id: WHEBN0021419834
Reproduction Date:

Title: Dream Satellite TV  
Author: World Heritage Encyclopedia
Language: English
Subject: G Sat, Cable Star Iloilo, USATV, Global Cable, Star World
Collection:
Publisher: World Heritage Encyclopedia
Publication
Date:
 

Dream Satellite TV

Dream Satellite TV
Type Direct-broadcast satellite television
Country Philippines
Availability Available all over the Philippines
Slogan "Reaching You, Touching You"
Headquarters DREAM Broadcast Center, Clark Special Economic Zone, Pampanga, Philippines
Owner Philippine Multi-Media System, Inc.
Key people
Antonio Cojuangco (Chairman)
Launch date
April 22, 2001 (2001-04-22)
Picture format
DVB, NTSC
Official website
.ph.com.dreamwww

Dream Satellite TV is the first all-digital Direct-To-Home (DTH) television broadcasting service via satellite in the Philippines. Broadcasting from the Dream Broadcast Center located at the Clark Special Economic Zone in Pampanga. Content is received from program providers, compressed and broadcast via Koreasat 5 (Mugunghwa 5) in DVB-S and NTSC color format exclusively to its subscribers using the Integrated Receiver-Decoder and the Conax Nagravision 2 Encryption System.[1][2][3]

To receive Dream's broadcasting signals, subscribers must acquire a 55 centimetres (22 in) in diameter satellite dish antenna, an Integrated Receiver-Decoder (IRD) and a Dream Conditional Access Card (Smart Card). To provide security and protection, the satellite signals of Dream shall be encrypted using a Conditional Access System. Thus, exclusive use of Dream programs and services will only be available to Dream subscribers.

History

In April 1997, Dream was incorporated to the Philippine Multi-Media System, Inc. (PMSI). On February 6, 1998, the Philippine Congress passed into law Republic Act No. 8630 which granted PMSI a franchise to construct, install, maintain and operate for commercial purposes and in the public interest, television and radio broadcasting in the Philippines. The franchise term is 25 years.[4] On February 1, 2000, The National Telecommunications Commission (NTC) granted a provisional authority to engage in Direct-To-Home (DTH) satellite services. On February 7, 2001, the PMSI inaugurates its Dream Broadcasting Center at Clark Development Center, and on April 22, 2001, the commercial launch of Dream Broadcasting System, the first DTH system in the Philippines, took place.[5]

In 2011, Antonio Cojuangco, owner of PMSI, has plans to sell the company.[6] In August 2013, it was revealed that SkyCable was in the advanced stages of negotiations of acquisition of PMSI.[7][8]

Status of competition and controversy

Dream Satellite TV filed a complaint with the National Telecommunications Commission (NTC) against Global Broadcasting and Multimedia, Inc. (G Sat) for offering A DTH service in the Philippines without a franchise and a license from Philippine authorities, namely the Philippine Congress for a broadcast franchise and the NTC for a Certificate of Public Convenience.[9] Aside from Dream, the Lopez-owned Sky Cable Corporation also filed a similar complaint against GBMI. It argued that GBMI's illegal entry into the industry will result in the unnecessary duplication of an existing service that existing cable TV and DTH-TV service providers already adequately provide.[10]

Channels

The following are the current television and radio channels under the Dream 650 package, the highest form of cable package offered by Dream Satellite:

Television

Radio

References

  1. ^ "Dream Satellite TV Migrated into KoreaSat 5 at 113.0 °E".  
  2. ^ "Dream TV Taps South Korea's Mugunghwa 5 Satellite".  
  3. ^ "Dream Satellite TV on Koreasat 5 at 113.0°E". Lyngemark Satellite. November 9, 2013. Retrieved November 11, 2013. 
  4. ^ "Republic Act No. 8630: An Act granting the Philippine Multi-Media System, Inc., a franchise to construct, install, establish, operate and maintain radio And television stations in the Philippines".  
  5. ^ "Historical Highlights". Dream Satellite TV. Retrieved November 11, 2013. 
  6. ^ "Cojuangco in talks to sell Dream TV".  
  7. ^ Lenie Lectura (August 11, 2013). "SkyCable on the lookout for possible acquisitions".  
  8. ^ Aishwariya S (August 12, 2013). "Philippines-based telecom company Sky Cable looks to acquire another DTH player". NexTV Asia. Retrieved November 11, 2013. 
  9. ^ "Dream TV operator seeks regulator help over satellite TV dispute".  
  10. ^ "SkyCable sues DTH competitor". Yehey!. January 19, 2009. 

External links

  • Dream Satellite TV official website
  • Dream Satellite TV Shanghai Service Center official website
  • Dream Satellite TV on Facebook
  • Dream Satellite TV on Twitter
This article was sourced from Creative Commons Attribution-ShareAlike License; additional terms may apply. World Heritage Encyclopedia content is assembled from numerous content providers, Open Access Publishing, and in compliance with The Fair Access to Science and Technology Research Act (FASTR), Wikimedia Foundation, Inc., Public Library of Science, The Encyclopedia of Life, Open Book Publishers (OBP), PubMed, U.S. National Library of Medicine, National Center for Biotechnology Information, U.S. National Library of Medicine, National Institutes of Health (NIH), U.S. Department of Health & Human Services, and USA.gov, which sources content from all federal, state, local, tribal, and territorial government publication portals (.gov, .mil, .edu). Funding for USA.gov and content contributors is made possible from the U.S. Congress, E-Government Act of 2002.
 
Crowd sourced content that is contributed to World Heritage Encyclopedia is peer reviewed and edited by our editorial staff to ensure quality scholarly research articles.
 
By using this site, you agree to the Terms of Use and Privacy Policy. World Heritage Encyclopedia™ is a registered trademark of the World Public Library Association, a non-profit organization.
 


Copyright © World Library Foundation. All rights reserved. eBooks from Project Gutenberg are sponsored by the World Library Foundation,
a 501c(4) Member's Support Non-Profit Organization, and is NOT affiliated with any governmental agency or department.