World Library  
Flag as Inappropriate
Email this Article

Fars News

Article Id: WHEBN0006950168
Reproduction Date:

Title: Fars News  
Author: World Heritage Encyclopedia
Language: English
Subject: Antisemitism, S-300 (missile), HESA Saeqeh, Navy of the Army of the Guardians of the Islamic Revolution, Ali-Reza Asgari
Collection:
Publisher: World Heritage Encyclopedia
Publication
Date:
 

Fars News

Fars News Agency
logo
Abbreviation FNA
Type News agency
Location Iran
Official languages Persian, English, Turkish and Arabic
Managing Director Saeid Noubari
Managing Editor Mehdi Fazaeli
Website  • (in Persian)
 • (in English)

The Fars News Agency (FNA) is a news agency in Iran.

While it describes itself as "Iran's leading independent news agency",[1] news organizations such as CNN[2] and Reuters[3] describe it as a "semi-official" news agency with ties to the government. The Wall Street Journal has stated the agency is affiliated with the Revolutionary Guard Corps.[4]

Operations

The agency's managing director, Saeid Noubari, is a former head of the public relations office of the Tehran Justice Department. The agency's managing editor, Mehdi Fazaeli, is also the spokesman of Iran's Association of Muslim Journalists.

In addition to Persian reporting, the agency also provides news in English, Turkish and Arabic.

Rewording of press release

In May 2012, Human Rights Watch sent out a press release regarding the United Nations' scrutiny of Bahrain. In part, it said: "The voice of the international community has been subdued regarding Bahrain's manifold violations, especially compared with the international response to abuses in Syria, Libya, Iran, and other Middle Eastern countries."[5]

The agency chose to publish it with this wording: "The voice of the international community has been subdued regarding Bahrain's manifold violations, especially compared with the international response to abuses in Israel, Saudi Arabia and other Middle Eastern countries."[6]

Interview with Egyptian president

In June 2012, it released an interview with Egyptian President Mohamed Morsi in which he wants a strategic alliance with Iran. Both the competing Iranian news agency Islamic Republic News Agency and the Egyptian news agency Mena have disputed the authenticity of this interview.[7]

Reposted "news" story by The Onion

In September 2012, the agency picked up – as fact – a story from The Onion, a satirical newspaper, about a supposed survey showing an overwhelming majority of rural white Americans would rather vote for Iranian President Mahmoud Ahmadinejad than U.S. President Barack Obama in the upcoming U.S. elections.

The Iranian version copied the original word-for-word, even including a made-up quote from a fictional West Virginia resident who says he would rather go to a baseball game with Ahmadinejad because "he takes national defense seriously, and he'd never let some gay protesters tell him how to run his country like Obama does."[8][9]

"Time machine" story

In April 2013, the agency carried a story claiming a 27-year-old Iranian scientist had invented a time machine that allowed people to see into the future. A few days later the story was removed, and replaced with a story quoting an Iranian government official that no such device had been registered.[10][11]

See also

References

External links

  • (in Persian), the agency's official website
  • , the agency's official English-language website
This article was sourced from Creative Commons Attribution-ShareAlike License; additional terms may apply. World Heritage Encyclopedia content is assembled from numerous content providers, Open Access Publishing, and in compliance with The Fair Access to Science and Technology Research Act (FASTR), Wikimedia Foundation, Inc., Public Library of Science, The Encyclopedia of Life, Open Book Publishers (OBP), PubMed, U.S. National Library of Medicine, National Center for Biotechnology Information, U.S. National Library of Medicine, National Institutes of Health (NIH), U.S. Department of Health & Human Services, and USA.gov, which sources content from all federal, state, local, tribal, and territorial government publication portals (.gov, .mil, .edu). Funding for USA.gov and content contributors is made possible from the U.S. Congress, E-Government Act of 2002.
 
Crowd sourced content that is contributed to World Heritage Encyclopedia is peer reviewed and edited by our editorial staff to ensure quality scholarly research articles.
 
By using this site, you agree to the Terms of Use and Privacy Policy. World Heritage Encyclopedia™ is a registered trademark of the World Public Library Association, a non-profit organization.
 


Copyright © World Library Foundation. All rights reserved. eBooks from Project Gutenberg are sponsored by the World Library Foundation,
a 501c(4) Member's Support Non-Profit Organization, and is NOT affiliated with any governmental agency or department.