World Library  
Flag as Inappropriate
Email this Article

Media in Abkhazia

Article Id: WHEBN0027938843
Reproduction Date:

Title: Media in Abkhazia  
Author: World Heritage Encyclopedia
Language: English
Subject: Abkhazia, Economy of Abkhazia, Human rights in Abkhazia, Prime Minister of Abkhazia, Outline of Abkhazia
Collection: Abkhazian Media
Publisher: World Heritage Encyclopedia
Publication
Date:
 

Media in Abkhazia

Media in Abkhazia consists of several TV channels, newspapers, magazines and radio stations. Some of them are government-owned, others are private. Apsnypress is the government information agency. Russian media are generally also available and is popular.

Contents

  • History 1
  • Television broadcasting 2
  • Newspapers 3
  • Radio 4
  • See also 5
  • Sources 6
  • References 7
  • External links 8

History

The first newspaper appeared in Abkhazia in 1917,[1]

  • Apsnypress, information agency of Abkhazia (Russian)
  • Newspapers of Abkhazia - archive of 4 main newspapers (Echo Abkhazii, Novy Den, Nuzhnaya, Chegemskaya Pravda) (Russian)
  • Radio SOMA

External links

  1. ^ Абхазская литература. Литературная энциклопедия 1929—1939. (Abkhazian literature. Encyclopaedia of literature 1929-1939) (Russian)
  2. ^ a b Center for Journalism in Extreme Situations, ПРЕССА АБХАЗИИ (АПРЕЛЬ 2002) (Media of Abkhazia), 04/2002 (Russian)
  3. ^ a b c d e Abkhazia: Deepening Dependence, p. 13
  4. ^ a b c d A Survey of Access to Information... , p. 15
  5. ^ a b c Abkhazia Today, p. 15
  6. ^ a b c A Survey of Access to Information... , p. 16
  7. ^ Republika Abkhazia, Apsny, Ekho Abkhazii, Nuzhnaya Gazeta, Chegemskaya Pravda, Novy Den, Bzib, Gal per A Survey of Access to Information... , p. 16

References

Sources

Communications in Abkhazia

See also

Radio Soma is the only private radio station is very popular, broadcasting 24 hours a day, primarily music, but also carrying some news and, at times, live talk shows with invited guests.[4] The state radio, like state TV, broadcasts for 3–4 hours a day.[5]

Radio

There are two government and several private newspapers, published in Russian (predominantly) and Abkhaz.[7] The circulation ranges from 1,000 to 5,000, most of the newspapers are weeklies.[4] There is a degree a diversity, opposition media criticise the government over the wide range of issues such as Abkhazian-Russian relations and internal politics.[2][3][6] Novy Den and Chegemskaya Pravda newspapers had a pro-opposition tone during the 2009 presidential elections.[3] There have been several claims of harassment of journalists by the authorities. In September 2009, a court in Sukhumi gave journalist Anton Krivenyuk a three-year suspended sentence for allegedly libelling Bagapsh. Some Abkhazian journalists viewed this as an intimidation of opposition in the run-up to the elections.[3]

Newspapers

[5] Russian channels, such as

[6][5] existed in the capital in 2006, there are local TV stations in Gagra and Tkvarcheli.Sukhum-TV Another private channel, [3].2009 presidential elections and supported him during the Beslan Butba It is owned by [4] and its environs.Sukhumi, the only private station, reaches only Abaza TV It is the only local channel available all over the country. [4][3]

This article was sourced from Creative Commons Attribution-ShareAlike License; additional terms may apply. World Heritage Encyclopedia content is assembled from numerous content providers, Open Access Publishing, and in compliance with The Fair Access to Science and Technology Research Act (FASTR), Wikimedia Foundation, Inc., Public Library of Science, The Encyclopedia of Life, Open Book Publishers (OBP), PubMed, U.S. National Library of Medicine, National Center for Biotechnology Information, U.S. National Library of Medicine, National Institutes of Health (NIH), U.S. Department of Health & Human Services, and USA.gov, which sources content from all federal, state, local, tribal, and territorial government publication portals (.gov, .mil, .edu). Funding for USA.gov and content contributors is made possible from the U.S. Congress, E-Government Act of 2002.
 
Crowd sourced content that is contributed to World Heritage Encyclopedia is peer reviewed and edited by our editorial staff to ensure quality scholarly research articles.
 
By using this site, you agree to the Terms of Use and Privacy Policy. World Heritage Encyclopedia™ is a registered trademark of the World Public Library Association, a non-profit organization.
 


Copyright © World Library Foundation. All rights reserved. eBooks from Project Gutenberg are sponsored by the World Library Foundation,
a 501c(4) Member's Support Non-Profit Organization, and is NOT affiliated with any governmental agency or department.