World Library  
Flag as Inappropriate
Email this Article


Article Id: WHEBN0002091113
Reproduction Date:

Title: Kfor-tv  
Author: World Heritage Encyclopedia
Language: English
Subject: Central Oklahoma, News 9 Now / News on 6 Now, KRSU-TV, Gaylord Entertainment Company, KOLD-TV
Publisher: World Heritage Encyclopedia


Oklahoma City, Oklahoma
United States
Branding NewsChannel 4 (HD)
Slogan The News Leader (newscasts)
The Weather Leader (weather)
Channels Digital: 27 (UHF)
Virtual: 4 (PSIP)
Subchannels 4.1 NBC
4.2 Antenna TV
Translators K33JM-D Mooreland
K26IS-D Woodward
K31JQ-D Woodward
K38KH-D Woodward
K14MU-D Weatherford
K45JZ-D Elk City
K35KE-D Hollis
K40JP-D Sayre
K23IZ-D Strong City
K43KU-D Selling
K47LB-D Seiling
K19GZ-D Seiling
K20JD-D Cherokee/Alva
K17ID-D Cherokee/Alva
K22ID-D Alva/Cherokee
K15HL-D Cherokee/Alva
K25JQ-D May
K16DX-D Gage
Affiliations NBC
Antenna TV (DT2)
Owner Tribune Broadcasting
(Tribune Broadcasting Oklahoma City License, LLC)
First air date June 6, 1949 (1949-06-06)
Call letters' meaning FOuR (refers to former analog – and current virtual – channel, 4)
Sister station(s) KAUT-TV
Former callsigns WKY-TV (1949–1976)
KTVY (1976–1990)
Former channel number(s) Analog:
4 (VHF, 1949–2009)
Former affiliations Secondary:
CBS (1949–1953)
ABC (1949–1956)
DuMont (1949–1955)
NBC Weather Plus (2006–2008)
Transmitter power 790 kW
Height 489 m
Facility ID 66222
Transmitter coordinates
Licensing authority FCC
Public license information: Profile

KFOR-TV, virtual channel 4 (UHF digital channel 27), is an NBC-affiliated television station located in Oklahoma City, Oklahoma, United States. The station is owned by the Tribune Broadcasting subsidiary of the Tribune Media Company, as part of a duopoly with independent station KAUT-TV (channel 43). The two stations share studio facilities located on Britton Road and U.S. 77 (east of the city's Britton section) in the McCourry Heights section of northeast Oklahoma City; KFOR-TV maintains transmitter facilities located in The Oaks neighborhood on the city's northeast side.



The station first signed on the air on June 6, 1949 as WKY-TV; it was the first television station to sign on in Oklahoma, debuting five months before KOTV in Tulsa. Channel 4 was founded by the Oklahoma Publishing Company (owned by the family of founder Edward K. Gaylord), publishers of the morning Daily Oklahoman and evening Oklahoma Times newspapers, and owners of radio station WKY (930 AM) – from which the television station inherited its original call letters. The station has been a primary NBC affiliate since it signed on (owing to WKY radio's longtime affiliation with the NBC Red Network), although it originally held secondary affiliations with CBS, ABC and the DuMont Television Network. The station's first studio facilities were housed in the Municipal Auditorium in downtown Oklahoma City, with a secondary studio that was used for the production of local programs based at the Little Theatre.

Due to a four-year freeze on broadcast licenses imposed by the Federal Communications Commission (FCC), WKY-TV was the only television station in the Oklahoma City market until 1953, when KTVQ (channel 25, allocation now occupied by Fox affiliate KOKH-TV) signed on as an ABC affiliate. CBS then moved to KWTV (channel 9) when it signed on that December. WKY-TV remained a dual NBC/DuMont affiliate until the latter network shut down in August 1956. It rejoined ABC that year, after KTVQ ceased operations. In 1958, Enid-based ABC affiliate KGEO-TV (channel 5) relocated to Oklahoma City – changing its callsign to KOCO-TV as well – leaving WKY-TV exclusively with NBC.

As NBC became the first network to broadcast programs in color in 1954, WKY-TV became one of the first television stations in the U.S. to produce and televise programs in color (years before many others transitioned to color telecasts, with many not making the conversion until the mid-1960s). On September 8, 1954 (shortly before he left for KWTV), meteorologist Harry Volkman delivered a bulletin for a tornadic storm approaching the Oklahoma City area using a bootlegged tornado forecast issued by Tinker Air Force Base staff. WKY-TV management decided to air what would be the first tornado warning ever broadcast on television on the belief that giving advanced warning of tornadoes would save lives by encouraging residents to take safety precautions beforehand (the FCC prohibited broadcasters from providing tornado warnings believing they would create panic, a major issue as several tornadic events that occurred while and before the ban was in place had resulted in fatalities exceeding 100+ people); tornado survivors sent letters thanking Volkman and WKY-TV for the advance warning. In the mid-1950s, the station moved its operations to a studio facility on East Britton Road in northeast Oklahoma City.

Notable early local programs on channel 4 included children's programs The Adventures of 3-D Danny (whose star, Danny Williams, later hosted the station's midday talk show Dannysday from 1967 to 1984) and Circle 4 Ranch (hosted by Steve Powell as "Foreman Scotty").[1] In 1966, WKY-TV became the originating studio for the half-hour syndicated program, The Buck Owens Ranch Show (the first season of which was produced by brothers and local businessmen Bud and Don Mathis, founders of locally-based Mathis Brothers Furniture, the former of whom played the "ranch foreman" that joked and bantered with Owens); it was seen in over 100 U.S. markets at its height and was perhaps the most successful program of its kind that was not produced in Nashville, where most country music and country-related television programs have originated; regular acts that appeared included Owens' band, the Buckaroos, Kay Adams, the Hager Twins, Susan Raye and Owens' sons Buddy Alan and Mike Owens (the producers of Owens' later series Hee Haw forced him to discontinue Ranch in 1973, due to music duplication on both programs).

The Oklahoma Publishing Company eventually acquired other television and radio stations, including WSFA in Montgomery, Alabama (in 1955); WTVT in Tampa, Florida (in 1956); WVTV in Milwaukee (in 1966); KHTV (now KIAH) in Houston (built and signed on by the company in 1967); and KTVT in Fort Worth (in 1971); WKY-TV served as the company's flagship station, and OPUBCO named its television group, the WKY Television System. In 1968, the FCC passed the so-called "one to a market" rule, which barred companies from owning newspapers and broadcast outlets in the same market. However, the agency "grandfathered" several existing newspaper-broadcasting combinations in several markets. Oklahoma Publishing was able to attain a crossownership waiver under the new rule for its combination of the Oklahoman, the Times and WKY-AM-TV.


In July 1975, the Oklahoma Publishing Company sold WKY-TV to Universal Communications, a subsidiary of the Detroit-based Evening News Association.[2] Channel 4's call letters were changed to KTVY after the sale was finalized in 1976. OPUBCO, which retained ownership of WKY radio and the Oklahoman and Times newspapers, rechristened its television group as Gaylord Broadcasting[3] (WKY radio was sold to Citadel Broadcasting in 2002, it is now owned by Cumulus Media; the Times ceased publication as a separate newspaper and was folded into the Oklahoman in March 1984;[4] the Gaylord family later sold the Oklahoman and OPUBCO to The Anschutz Corporation in 2011).

During the late 1970s and 1980s, the station aired edited hour-long replays of University of Oklahoma football games co-hosted by then-head coach Barry Switzer; these broadcasts were syndicated to other television stations around the U.S. (such as KDOC-TV in Anaheim, California). The university challenged the NCAA's rules restricting the number of college football telecasts around this time, which were lifted under a 1984 ruling by the United States Supreme Court.

The Gannett Company bought the Evening News Association in September 1985.[5] However, Gannett had already owned KOCO-TV, which it acquired through the company's 1979 merger with the Combined Communications Corporation; as FCC rules of the time prohibited television duopolies, Gannett was forced to sell KTVY (along with KOLD-TV in Tucson, Arizona and WALA-TV in Mobile, Alabama) to Knight-Ridder Broadcasting after one day of ownership.[6] In the late 1980s, KTVY became the first television station in the country to introduce colorized Doppler radar.


KFOR logo used from 1994 to 2008; the "-DT" suffix was added in 1999. The tri-lined "4" logo was first introduced with the adoption of the KFOR-TV call letters in April 1990, evolving into the slimmer design shown above in 1994.

Knight-Ridder sold off its broadcasting properties to various owners in 1989; KTVY was acquired by Palmer Communications, owner of fellow longtime NBC affiliate WHO-TV in Des Moines. Shortly after the sale was finalized, on April 15, 1990, the station's call letters were changed to KFOR-TV.[7] The New York Times Company purchased KFOR and WHO on May 14, 1996.[8] In the mid-1990s, KFOR became the first television station to broadcast photos and video of severe weather over cell phones. The WKY-AM-TV transmitter tower (located between Kelly Avenue and the Broadway Extension, which had been used as an auxiliary tower for KFOR-TV and WKY radio and was designed to withstand winds in excess of 125 mph (201 km/h)) collapsed due to straight-line wind gusts to near 105 mph (169 km/h) (which also caused minor damage to the nearby studios of KOCO-TV) on June 13, 1998, during a tornado outbreak that affected northern sections of Oklahoma City.[9]

On September 14, 2005, the Paramount Stations Group sold UPN owned-and-operated station KAUT-TV (channel 43, now an independent station) to The New York Times Company, creating a duopoly with KFOR upon the sale's November 4 closure.[10] On January 4, 2007, The New York Times Company sold its nine television stations to Local TV, a holding company operated by private equity group Oak Hill Capital Partners;[11][12] the sale was finalized on May 7.[13] On July 1, 2013, the Tribune Company (which formed a management company that operated both its own television stations and those owned by Local TV in 2008) acquired the Local TV stations for $2.75 billion;[14] the sale was completed on December 27[15][16] (effectively reuniting KFOR with former sister station KIAH, which Tribune acquired from Gaylord Broadcasting in 1995).

On August 5, 2014, during a staff luncheon at the studio housing KAUT's news set, KFOR/KAUT announced plans to construct a new state-of-the-art studio facility that would be located in a 10-acre area adjacent to the site of its existing building. The facility will include soundstages that will be designed to withstand severe weather conditions should a tornado approach to facility, which would allow KFOR to provide uninterrupted coverage. Construction of the new studios is tentatively set to begin in January 2015.[17][18]

Digital television

Digital channels

The station's digital signal is multiplexed:
Channel Video Aspect PSIP Short Name Programming[19]
4.1 1080i 16:9 KFOR-DT Main KFOR-TV programming / NBC
4.2 480i 4:3 ANT-TV Antenna TV

Since December 31, 2011, KFOR digital subchannel 4.2 has served as the market's Antenna TV affiliate; the network was originally carried on channel 4.3 from April 21, 2011 to January 15, 2012 (airing in simulcast with 4.2 from December 31, 2011 until the 4.3 subchannel was removed). KAUT has simulcast select Antenna TV programs on a secondary basis since September 16, 2012 to compensate for current-day syndication rights, though 4.2 continues to run the network's complete schedule.[20] From 2006 to December 30, 2011, the 4.2 subchannel operated as "4Warn 24/7" (originally affiliated with NBC Weather Plus until the network's December 1, 2008 shutdown, then with its successor automated service NBC Plus until December 2011).

Analog-to-digital conversion

KFOR-TV signed on its digital signal in June 1999, becoming the first television station in Oklahoma City and the state of Oklahoma as a whole to begin operating a digital signal. The station discontinued regular programming on its analog signal, VHF channel 4, on June 12, 2009, the official date in which full-power television stations in the United States transitioned from analog to digital broadcasts under federal mandate. KFOR-TV's digital signal remained on its pre-transition UHF channel 29;[21] using PSIP to display the station's virtual channel as its former VHF analog channel 4.


Outside of the NBC network schedule, Syndicated programs broadcast by KFOR-TV include Rachael Ray, The Doctors, Jeopardy, Inside Edition, and Right This Minute among others.

Although it was one of the stronger affiliates of NBC, which was historically was far less tolerant of pre-emptions than the other major networks, WKY/KTVY/KFOR would pre-empt or reschedule some of its programs, including an occasional primetime show. From the 1970s to the mid-1990s, it pre-empted NBC's late morning daytime shows in order to run syndicated and locally produced programs, clearing only the network's afternoon soap operas (such as Days of Our Lives and Another World). The station also pre-empted the final two hours of NBC's Saturday morning cartoon lineup from the late 1970s to the early 1990s.

In August 1992, KFOR chose to pre-empt the Saturday edition of Today and nearly the entire TNBC lineup (with the exception of Saved by the Bell, and later its spinoff The New Class, when it debuted in 1993), in favor of a new two-hour local morning newscast and a mix of educational children's shows and syndicated lifestyle programs. The station also delayed Late Night (during its David Letterman and Conan O'Brien runs) to 12:05 a.m. from the late 1980s until 2006 in order to run syndicated series in the program's 11:35 p.m. timeslot. KFOR-TV began clearing the entire NBC schedule in the fall of 1996, with Today replacing the 7:00 a.m. hour of its weekend morning newscasts (which were reduced to an hour on Saturdays and 90 minutes on Sundays; a Sunday 6:00 a.m. newscast was added by 2002), and the clearances of the rest of the TNBC block and a third hour of the NBC daytime lineup.

News operation

KFOR's nightly 10:00 p.m. news open.

KFOR-TV broadcasts 40½ hours of locally produced newscasts each week (with seven hours on weekdays, two hours on Saturdays and 3½ hours on Sundays); in regards to the number of hours devoted to news programming, it is the highest local newscast output among Oklahoma City's broadcast television stations. In addition, the station produces Flash Point, a political talk show focusing on state and national issues (moderated by weeknight anchor Kevin Ogle, with Mike Turpin and former Oklahoma City mayor Kirk Humphreys as panelists), which debuted in 1993 and airs Sundays at 9:30 a.m. The station has avidly competed with KWTV for first place among the market's local television newscasts for decades. It had placed second behind KWTV in the morning and late evening news timeslots. Nielsen later found an error in KFOR's ratings reports in September 2008 in which share points were mistakenly assigned to KFOR's 4.1 digital multicast signal from 2005 to 2008;[22] the corrected ratings showed that it had placed #2 in all timeslots at that time, a rarity given the ratings declines that NBC's programming and its affiliates' local newscasts overall had suffered beginning in 2004.

The station's Doppler radar systems, branded as "4WARN StormTracker" and "4WARN Storm Scanner", provide live dual-Doppler radar data from sites at the Oklahoma City studios and near Newcastle (the latter of which operates at 1 million watts); both also utilize data from National Weather Service radar sites nationwide. KFOR also provides local weather updates for six Clear Channel-owned radio stations: KTOK (1000 AM), KGHM (1340 AM), KBRU (94.7 FM), KXXY-FM (96.1 FM), KTST (101.9 FM) and KJYO (102.7 FM). The station operates a Bell 206L-4 helicopter for newsgathering, "Bob Moore Chopper 4", named through a brand licensing agreement with area car dealership franchise Bob Moore Auto Group in January 2010. The helicopter caught footage of an F5 tornado that killed 44 people on May 3, 1999 as it tracked from Amber to Midwest City (this video was used for eleven years in promos for "Chopper 4"), and an EF5 tornado that hit Moore on May 20, 2013, which was broadcast nationally on The Weather Channel. KFOR became the first Oklahoma station to broadcast aerial helicopter footage in high definition on March 11, 2010.

The station is well known in the Oklahoma City market for the longevity of its anchors. Weeknight anchor Bob Barry served as the station's sports anchor from 1966 to 2008; his son Bob Barry, Jr. now serves as its sports director and weeknight sports anchor. Mike Morgan has been chief meteorologist at KFOR since 1993; one of his predecessors, Jim Williams was the primary meteorologist at channel 4 for 32 years from 1958 to 1990.

The station is known for its In Your Corner series of investigative reports that focus on area residents that have been ripped off by businesses. The segment was helmed by Brad Edwards from 1973 until a few months prior his death in 2006; Reporter Scott Hines, anchors Lance West and Ali Meyer, and former reporter Cherokee Ballard rotated duties for the segment until Hines was named as Edwards's permanent replacement in 2007. Is This a Great State or What? debuted as a regular feature in 1991, focusing on interesting stories and people around Oklahoma; airing Mondays, Wednesdays and Fridays during the 5:00 p.m. newscast, it is hosted by Galen Culver (who is also married to Saturday morning anchor Tara Blume). The Rant with Kevin Ogle (airing most Monday through Thursdays during the 10:00 p.m. newscast) began in 2006, and features viewer opinions on a selected news story, the Thursday edition serves an "open topic" forum featuring viewer comments on multiple subjects.

In 1972, then-news director Ernie Schultz hired Pam Henry as the first female news reporter on Oklahoma television, later becoming the state's first female anchor. Henry worked in television news for 30 years, despite walking on crutches due to having contracted polio at 14 months old (Henry had served as the national poster child for the March of Dimes in 1959). In 1990, the station implemented the "24-Hour News Source" concept, involving the production of 30-second newsbriefs airing at or near the top of every hour outside of regular newscasts; by 2006, these were reduced to two afternoon updates serving mainly to promote the evening newscasts. In August 1992, KFOR became the first Oklahoma City station to debut newscasts on weekend mornings, originally running from 7:00 to 9:00 a.m.; a weekday afternoon newscast at 4:30 p.m. was added in 1994, followed in 1996 by the debut of a 6:30 p.m. newscast (which focuses mainly on national and international stories). During coverage of the April 19, 1995 Alfred P. Murrah Federal Building bombing, the station erroneously reported during that day's coverage that a member of the Nation of Islam took credit for the bombing (actually orchestrated by Timothy McVeigh and Terry Nichols), even though it cautioned that the claim might have been a crank call.

On June 5, 2006, KFOR-TV began producing a half-hour weeknight 9:00 p.m. newscast for KAUT-TV (which competes against Fox affiliate KOKH-TV's hour-long newscast that debuted in May 1996); a two-hour extension of the station's weekday morning newscast debuted on KAUT on September 8, 2008. On July 12, 2009 starting with its 10:00 p.m. newscast, KFOR became the first commercial television station in the Oklahoma City market to begin broadcasting its local newscasts in high definition (it also upgraded its severe weather ticker to be overlaid on HD programming without having to downconvert the content to standard definition); the Is This a Great State or What? segments began to be produced in HD that January. On September 7, 2011, KFOR-TV launched a half-hour 4:00 p.m. newscast that features an emphasis on viewer interaction through social media, mixing news, lifestyle and entertainment stories with trending stories on the internet and web videos. On August 27, 2012, KFOR expanded its weekday morning newscast to three hours, with the addition of an hour at 4:00 a.m.[23] In April 2013, KFOR partnered with veteran storm chaser Reed Timmer to help supplement the station's storm chasing fleet, providing coverage of severe weather events.

Notable current on-air staff

  • Linda Cavanaugh - weekdays at 4:30 and weeknights at 6:00 and 10:00 p.m.; also reporter
  • Kevin Ogle - weeknights at 6:00 and 10:00 p.m.; also reporter and 4:30 p.m. statewide newsreader
  • Reed Timmer - storm chaser
  • Bob Barry, Jr. - sports director; weeknights at 5:00, 6:00 and 10:00 p.m., also "Friday Night Heroes" and "Friday Sports Overtime" host
  • Kirk Humphreys - commentator

Notable former on-air staff

Out-of-market cable coverage

The station is carried on cable providers throughout much of the western and southern portions of the state including areas within the Lawton and Ada-Sherman markets (on Fidelity Communications and Cable One, respectively), which both have NBC affiliates serving their respective regions (KFDX-TV and KTEN). It is also available in areas as far away as Guymon, which is part of the Amarillo market and Idabel, which is part of the Shreveport-Texarkana market.


  1. ^ Circle 4 Ranch, "Foreman Scotty" Lassoed TV Era, The Daily Oklahoman, November 20, 1994. Retrieved July 3, 2014.
  2. ^ "Sign of times: Gaylord breaks up crossownership." Broadcasting, July 21, 1975, pg. 23. [1]
  3. ^ , July 7, 1975, pg. 30Broadcasting"By a new name."
  4. ^ Oklahoman and Times to merge March 1 All-day newspaper, morning delivery planned, The Daily Oklahoman, January 18, 1984. Retrieved July 3, 2014.
  5. ^ "Gannett's magic touch wins Evening News." Broadcasting, September 2, 1985, pp. 31-32. [2][3]
  6. ^ Knight-Ridder Newspaper Inc. purchases from Gannett Company Inc. three TV stations in Oklahoma City, Mobile, and Tucson, PR Newswire (via HighBeam Research), February 19, 1986.
  7. ^ Sweeping Changes Made at OKC Television Station, The Journal Record (via HighBeam Research), April 24, 1990.
  8. ^ New York Times Co. to buy Oklahoma City's KFOR-TV, The Journal Record (via HighBeam Research), May 15, 1996.
  9. ^ "A selection from a decade of visits to tower and studio sites in the Northeast and beyond". Retrieved 2011-03-24. 
  10. ^ The New York Times Company Agrees to Acquire KAUT-TV in Oklahoma City from Viacom's TV Station Group; Duopoly to Further Broadcast Media Group's Growth Strategy, Business Wire (via HighBeam Research), September 14, 2005.
  11. ^ NY Times CO. Sell TV Group to Equity Firm for $530M; Second equity group to buy a media business in two weeks., NewsInc. (via HighBeam Research), January 8, 2007.
  12. ^ "New York Times Company : Investors : Press Release". Retrieved 2011-03-24. 
  13. ^ "The New York Times Company Reports April Revenues" (The New York Times Company Financial Report) (Press release).  
  14. ^ Channick, Robert (July 1, 2013). "Acquisition to make Tribune Co. largest U.S. TV station operator".  
  15. ^ Company Completes Final Steps of Transaction Announced in July, Tribune Company, December 27, 2013.
  16. ^ Tribune Closes Local TV Holdings Purchase, TVNewsCheck, December 27, 2013.
  17. ^ "KFOR NewsChannel4 announces plans for new digital multimedia forecasting & news information complex". KFOR-TV. August 5, 2014. Retrieved August 7, 2014. 
  18. ^ "Oklahoma NBC announces new facility". NewscastStudio. August 6, 2014. Retrieved August 7, 2014. 
  19. ^ RabbitEars TV Query for KFOR
  20. ^ KAUT Freedom 43 TV to air classics, The Oklahoman, September 12, 2012.
  21. ^ "DTV Tentative Channel Designations for the First and Second Rounds" (PDF). Retrieved 2012-03-24. 
  22. ^ "Nielsen Mistake Hurts KFOR - 2008-09-27 00:00:00 | Broadcasting & Cable". Retrieved 2011-03-24. 
  23. ^ Wake up! Join us at 4 a.m. each weekday!, KFOR-TV, August 26, 2012.

External links

  • - KFOR-TV official website
  • - KFOR-DT2 ("Antenna TV OKC") official website
  • - KAUT-TV official website
  • Query the FCC's TV station database for KFOR-TV
  • Query the FCC's TV station database for K33JM
  • Query the FCC's TV station database for K26IS
  • Query the FCC's TV station database for K31JQ
  • Query the FCC's TV station database for K38KH
  • Query the FCC's TV station database for K14MU
  • Query the FCC's TV station database for K45JZ
  • Query the FCC's TV station database for K35KE
  • Query the FCC's TV station database for K40JP
  • Query the FCC's TV station database for K23IZ
  • Query the FCC's TV station database for K43KU
  • Query the FCC's TV station database for K47LB
  • Query the FCC's TV station database for K19GZ
  • Query the FCC's TV station database for K20JD
  • Query the FCC's TV station database for K17ID
  • Query the FCC's TV station database for K22ID
  • Query the FCC's TV station database for K15HL
  • Query the FCC's TV station database for K25JQ
  • Query the FCC's TV station database for K16DX
  • BIAfn's Media Web Database -- Information on KFOR-TV
This article was sourced from Creative Commons Attribution-ShareAlike License; additional terms may apply. World Heritage Encyclopedia content is assembled from numerous content providers, Open Access Publishing, and in compliance with The Fair Access to Science and Technology Research Act (FASTR), Wikimedia Foundation, Inc., Public Library of Science, The Encyclopedia of Life, Open Book Publishers (OBP), PubMed, U.S. National Library of Medicine, National Center for Biotechnology Information, U.S. National Library of Medicine, National Institutes of Health (NIH), U.S. Department of Health & Human Services, and, which sources content from all federal, state, local, tribal, and territorial government publication portals (.gov, .mil, .edu). Funding for and content contributors is made possible from the U.S. Congress, E-Government Act of 2002.
Crowd sourced content that is contributed to World Heritage Encyclopedia is peer reviewed and edited by our editorial staff to ensure quality scholarly research articles.
By using this site, you agree to the Terms of Use and Privacy Policy. World Heritage Encyclopedia™ is a registered trademark of the World Public Library Association, a non-profit organization.

Copyright © World Library Foundation. All rights reserved. eBooks from Project Gutenberg are sponsored by the World Library Foundation,
a 501c(4) Member's Support Non-Profit Organization, and is NOT affiliated with any governmental agency or department.