World Library  
Flag as Inappropriate
Email this Article

Television in Yemen

Article Id: WHEBN0032036204
Reproduction Date:

Title: Television in Yemen  
Author: World Heritage Encyclopedia
Language: English
Subject: Yemen, Television in Yemen, Radio in Yemen, Television in Kyrgyzstan, Television in Turkmenistan
Collection: Lists of Yemeni Media, Television in Yemen
Publisher: World Heritage Encyclopedia
Publication
Date:
 

Television in Yemen

Local television is the most significant media platform in Yemen. Given the low literacy rate in the country, television is the main source of news for Yemenis. There are six free-to-air channels currently headquartered in Yemen, of which four are state-owned.[1]

The government runs four terrestrial television channels: Yemen TV (the flagship national TV station), Aden TV, Sheba TV (aimed at youth and students) and El Aman TV (covers religious issues). The Yemeni satellite channel is aimed at Yemeni expatriates abroad, whilst the opposition channel, Suhail TV, is currently headquartered in London. Due to the high price of satellite dishes relative to the local levels of income, terrestrial channels have the highest penetration, and there is minimal penetration of pay-TV.[1]

Until recently, Al Jazeera and Al Arabiya were the most popular channels for news and information about events in Yemen, however Suhail TV gained in popularity after the political uprisings. A survey conducted by the BBC in 2010, revealed that only 14% of viewers preferred to watch Yemeni state-run TV rather than international satellite channels, suggesting strong preference for satellite channels from overseas.[1]

List of channels

Yemen has around 6 television channels, almost all are owned by the government. These channels are:

  • Yemen television channel: The 1st official channel started broadcasting in 1975 in North Yemen as local media, joined other Arab channels via INTELSAT-59 in 1995 and later Nilesat.
  • Yamania television channel: This channel was founded in 1980 in the South of Yemen as "Aden channel" and was renamed after the unity of Yemen.
  • Al-Saeeda television channel: New television channel opened in 2007 and is broadcasting via Nilesat.
  • Suhail television channel: This channel started its test programs in May 2009 on Nilesat and Arabsat, but soon after (about 2 months) closed upon the government request to Kuwait, reasoning that the channel is broadcasting against the law, especially while Yemen is still engaged in Shia insurgency. The station however could broadcast again from unknown area via Nilesat at the new frequency, 11595 MHz.[2]
  • Al-Iman television channel: Islamic dedicated channel opened recently in 2008 as a moderate channel against radicalism and terror.
TV channel Satellite
Yemen TV Badr 4, AsiaSat 2, Hot Bird 8, Nilesat 102, Hispasat 1C, Galaxy 19
Aden TV(First Yemeni TV established and 3rd Arabic) Nilesat 102
Aden Life TV Nilesat 102
AL Aqiq TV Badr 4
Sheba TV Badr 4
Al-Saeeda Nilesat 102
El-Eman Badr 4, Nilesat 102
Hadramout TV in process
AL-Asreeyah TV Local, Hadramout only
Suhail Nilesat 102

See also

References

  1. ^ a b c "Arab Media Outlook 2011-2015". 2012. p. 217. 
  2. ^ The channel website
This article was sourced from Creative Commons Attribution-ShareAlike License; additional terms may apply. World Heritage Encyclopedia content is assembled from numerous content providers, Open Access Publishing, and in compliance with The Fair Access to Science and Technology Research Act (FASTR), Wikimedia Foundation, Inc., Public Library of Science, The Encyclopedia of Life, Open Book Publishers (OBP), PubMed, U.S. National Library of Medicine, National Center for Biotechnology Information, U.S. National Library of Medicine, National Institutes of Health (NIH), U.S. Department of Health & Human Services, and USA.gov, which sources content from all federal, state, local, tribal, and territorial government publication portals (.gov, .mil, .edu). Funding for USA.gov and content contributors is made possible from the U.S. Congress, E-Government Act of 2002.
 
Crowd sourced content that is contributed to World Heritage Encyclopedia is peer reviewed and edited by our editorial staff to ensure quality scholarly research articles.
 
By using this site, you agree to the Terms of Use and Privacy Policy. World Heritage Encyclopedia™ is a registered trademark of the World Public Library Association, a non-profit organization.
 


Copyright © World Library Foundation. All rights reserved. eBooks from Project Gutenberg are sponsored by the World Library Foundation,
a 501c(4) Member's Support Non-Profit Organization, and is NOT affiliated with any governmental agency or department.